Štart pretekárov PROefekt teamu v reprezentačnom výbere na pretekoch UCI 1.2
28.7.2014Tento víkend sa pretekári PROefektu Juraj Karas a Tomáš Višňovský zúčastnili série troch jednorázoviek pod názvom Central European Tour kategórie UCI. Výjazd sa konal na základe Jurajovej iniciatívy pod hlavičkou slovenskej reprezentácie so zabezpečením pána Gálika a kamaráta Juraja - Dušana Predného. Družstvo bolo zložené zo 6 pretekárov : Ondrej Glajza, Juraj Karas, Matej Višňa, Dominik Zaťko, Jaroslav Chalás a Tomáš Višňovský. Účasť približne 150 tich pretekárov kontinentálnych tímov z 10 krajín EU predpovedala kvalitné podujatie pod hlavičkou UCI.
Prvá etapa štartovala z Košíc a viedla rovinatým terénom do Miškolca. S dĺžkou 122km sa radila ku kratším etapám. Už od začiatku sa šlo vysoké tempo nechýbali úniky, ktoré ale neboli hrozbou pre balík. Na 80 kilometri Tomáš dostal defekt a po prvý krát si vyskúšal jazdu v kolóne . S pribúdajúcimi kilometrami sa tempo stupňovalo. Etapa končila pri priemernej rýchlosti 49 km /h. Víťazstvo ukoristil Erik Baška jazdiaci za Dukla Trenčín v hromadnom dojazde. Juraj Karas a Tomáš Višňovský prišli do cieľa s menšou stratou na balík, keď doplatili na horšiu pozičnú jazdu v pelotóne.
Druhá etapa štartovala zo Szerenscu, čomu predchádzal 40 kilometrový presun. Zahájenie 131 kilometrovej etapy bolo naplánované na dvanástu hodinu. Po skúsenosti z predchádzajúcej dňa sa pretekári pohybovali v prvej tretine balíka. Na 25 kilometri sa podarilo vytvoriť 23 členný únik do ktorého sa zapojil Tomáš Višňovský. Náskok sa navýšil na jeden a pol minúty. V balíku sa zatiaľ sformoval vlak tímov ktorí nemali svojich jazdcov v úniku .Po hodine sa podarilo únik stiahnuť a tempo v balíku sa začalo stupňovať. V závere pretekári prechádzali cez pásku tri krát na trojkilometrovom okruhu. Finišovalo sa na rovine kde sa pekným 14. miestom ukázal Ondrej Glajza . Juraj Karas došiel v hlavnom balíku na 49. mieste. Tomášovi po úniku veľa síl nezostalo a tak došiel s miernou stratou. Tachometer v cieli opäť ukázal priemernú rýchlosť 50 km/h. Na tretiu etapu sa družstvo presúvalo 170 kilometrov.
Posledná 134 kilometrová etapa s dvoma tiahlymi kopcami sa javila ako najnáročnejšia. Tímy nasadili ostré tempo. Balík sa choval dosť nervózne, čomu predchádzal vietor a búrkové oblaky. Udržiavať si stabilnú pozíciu bolo veľmi ťažké. Vyústením bol menši pád do ktorého sa zaplietol Tomáš Višňovský. S narazeným zápästím sa snažil vrátiť do preteku ale etapu musel pre zranenie ukončiť. Juraj Karas však pokračoval a budoval si sľubnú pozíciu do záveru. Mal však veľkú smolu, keď sa asi 150 metrov pred cieľom dostali dvaja pretekári do kontaktu. Balík bol poznačený pádom v ktorom bol bohužiaľ aj Juraj, ktorý sa do úplnej koncovky špurtu z dobrej pozície nedostal a jeho snaha o dobrý výsledok sa nepodarila. Našťastie skončil len s povrchovými zraneniami a zošívaným lakťom. Celkovo však slovenské družstvo zanechalo dobrý dojem, jazdilo aktívne a určite v konkurencii kontinentálnych tímov nebolo len do počtu.
Juraj Karas ďakuje možnosti zúčastnenia sa na takýchto pretekov. Aj vďaka zabezpečeniu pána Gálika a Dušana Predného mal možnosť pretekať a zároveň koučovať svoje želiezko v ohni Tomáša Višňovského priamo počas pretekov na trati. Je to pre náš výkonnostný progres ďalší krok dopredu.
PROefekt